Home Egyéb Mass Effect 3 single player demóteszt

Mint azt tegnap megígértem, a mai nap folyamán kapni fogtok egy demótesztet a Mass Effect 3 single player részéről. Itt is lenne:
FIGYELEM! A KÖVETKEZŐ ÍRÁS SPOILEREKET TARTALMAZHAT!

A játék elindításakor a trailerekből már ismert omniblade-es Shepardös BioWare-es EA-s videó fogad minket, aztán következik a Nyomj meg egy gombot képernyő, háttérben épp a Föld atmoszférájába belépő Kaszások ármádiájával. A főmenü elrendezése hasonlít a Mass Effect 2-ére, ugyanazon a terminálon tudunk navigálni a menük közt. A beállítások közt átállíthatjuk a felbontást, néhány grafikai részletet és az irányítást, de egyébiránt ennél komolyabb műveleteket nem igazán végezhetünk. Érdekes viszont a Gameplay menüpont, ahol olyan extra lehetőségeink is vannak, mint a sisakok beállítása: mindig fenn, mindig lenn vagy csak párbeszédekben lenn (álá Dragon Age), és ugyanez vonatkozik a csapattársaink sipkáira is. Ezen felül megadhatjuk, hogy mennyire kívánunk részt venni a történetformálásban – minden döntés, vagy csak fontosabb döntések. No de kezdjünk csak szépen neki a single player kampánynak.
A single player elindításakor először meg kell adnunk, hogy milyen módban kívánunk játszani, lehetőségeink a következők:
– A hardcore és akciódús Action mód, ami lényegileg egy shooter szintjére degradálja a játékot, a párbeszédekből átvezető videók lesznek
– A Story mód, ahol könnyített harc van, viszont teljes szabadságot élvezünk döntéseink terén
– És végül a kettő ötvözete, a klasszikus RPG mód, ahol a harc is kihívást jelent, de megmarad a döntési szabadság is. A teszt során én (és gondolom sokan mások is) ezt a játékmódot választottam.


A játékmód kiválasztás után lehetőségünk van testreszabdni Shepardünk és kiválasztani egynémely korábbi döntésünk következményeit, például hogy melyik csapattársunk esett el anno a Virmire ostroma során. A demóteszt egy katona férfi Sheparddel történt, aki Ashley-t mentette meg. A nehézségi fokozat a legkeményebb Insanity. Ha mindennel megvolnánk, csapjunk is bele a lecsó közé, hadd szóljon a játék maga!
A sztori röviden
Egy rövid videó után, melyben Anderson és Hackett admirálisok az érkező Kaszás fenyegetésről társalognak, kedvenc parancsnokunk személyében találjuk magunk, aki épp a Földön tölti a kényszerpihenőjét, ugyanis a szövetségi hadiparancsnokság felmentette a szolgálat alól – bizonyára mindenki emlékszik még az Arrival DLC végén felrobbantott naprendszerre…, amikor is James Vega nyit be hozzánk és üzen, hogy a vezérkar látni kíván minket. El is indulunk, útközben összefutunk pár ismerős arccal, név szerint Anderson admirálissal és Ashley-vel (vagy épp Kaidennel, attól függ melyikük maradt életben). A vezérkar meghallgatása során azonban beüt a gebasz, ugyanis egy szép nagy Kaszás redukálja téglaporrá a szövetségi központtal szemben álló épületet. Mi is kapunk a támadásból, a teremben csak Shepard és Anderson élik túl, akiknek el kell érniük a Normandiát a túlélés reményében. Itt kapjuk kézhez az irányítást egy afféle tutorial keretében, ahol végig kell parkouröznünk a romokon egy alkalmas leszállóhelyig és közben ki kell iktatnunk a Kaszások húsbáb csatlósait. Sikeresen eljutunk a hajóig, és elmenekülünk a Földről.

A demó második pályája a már sokat láttott szalarián bolygón játszódik, a krogan hercegnő megmentése lesz a feladatunk, akire a gaz Cerberus katonák pályáznak. A küldetés során csapattársaink Liara és Garrus lesznek, de feltűnik Wrex, Mordin és Kirrahae kapitány is. Ez a pálya kiválóan alkalmas a harc begyakorlására, a képességfejlődés megismerésére.
Játékmenet és harc
A BioWare fejlesztői beváltották korábbi igéreteik és valóban egy pörgősebb, kihívást jelentő és adrenalinnal telített játékot (legalábbis annak demóját) kaptunk kézhez. Mivel a demó nagyon harc orientált, ezért főként csak azt a részét tudtuk megismerni és kielemezni – személy szerint én örültem volna némi RPG elemnek, mondjuk egy békés helyszín meglátogatása, egy bár, egy bolt vagy épp mászkálás a Normandia fedélzetén.


No de vissza harchoz – Shepard parancsnok és társai ismét nagyot léptek előre hadviselés terén. Az első- és a második részben megszokott elpusztíthatatlan virágcserép mögött gubbasztó stacionárius golyószóró halálosztó figura után ezúttal búcsút kell mondanunk a jól bevált fedezékeknek és mozognunk kell a csatatéren és kemény kell használnuk a képességeink is, amennyiben feltett szándékunk életben maradni. Ugyanis ellenfeleink szürkeállománya jóval összetettebb mint a korábbi játékokban, fedezéket használnak, lövegtornyokat telepítenek és fedezőtűz alatt kíméletlenül nyomulnak előre.


Szerencsére azért nem vagyunk teljesen védtelenek. A kinetikus pajzs továbbra is felfogja a sebzést és vissza is töltődik, ha várunk egy kicsit, azonban a második rész után elvetették a laposféreg-módit és az életerőnk csak egy bizonyos szintig tölt vissza, ha sebződünk, egyébként medigélt kell használnunk a sebeink ellátásra. Ha pedig valamely csapattársunk elesene, már nem áll rendelkezésünkre a Unity képesség, mellyel mindig, minden körülmények közt visszahozhatjuk az életbe, magunknak kell odamenni hozzá a csatatéren és újraéleszteni.
Fegyverek terén a demóban rendelkezésünkre áll egy nehézpisztoly, egy géppisztoly, és egy gépkarabély és egy sörétes puska. Nagy kár, hogy snipert nem kaptunk, egynémely helyzetben pedig jól jött volna. A fegyvereink az ME 2-ben bevezett hőtároló betétes rendszer használják, ezeket kell majd gyűjtenünk lőszer gyanánt. Ne felejtkezzünk meg az omniblade-ről is, ami rendkívül hasznos fegyver közelharci szituációkban, de a közhiedelemmel ellentétben nem okoz azonnali halált a célpontnak, mint a Call of Duty-ból ismert doomsday weapon kés. Egy érdekesség, hogy immáron nincs megszabva, hogy milyen védelem ellen milyen fegyvertípus hatásos, a különbséget a lőszertípusok döntik el, amit szintén képességek formájában szerezhetünk meg.

Apropó, képességek: ismét átdolgozásra került a rendszer, habár közelebb áll az ME 2-féle metódushoz. A képességeink 3. rangig egyirányba fejleszthetjük, minden rang a számának megfelelő mennyiségű pontba kerül – tehát az 1. rang egy pontba, a 2. kettőbe, és így tovább. Negyediktől nyolcadik rangig viszont már lehetőségünk van a képességünket két irányba tovább fejleszteni, de csak az egyiket választhatjuk – például a képesség erősebb legyen, vagy gyorsabban töltődjön újra. Az újratöltési rendszer is megváltozott, mégpedig az ME 1 és az ME 2 keveréke – a képességeink nem töltődnek vissza órákig mint az első részben, de egy képesség használata nem is meríti le a többit mint a második részben.

Grafika
Tesztkörnyezet:
AMD Athlon II X4 620 2.6 GHz processzor
ATi Radeon HD5670 1 GB videókártya
6 GB DDR3 memória
A Mass Effect Engine névre keresztelt módosított Unreal Engine 3 legújabb változata szépen teszi a dolgát, ismét történt némi előrelépés grafikai téren az előző részhez képest. A modellek sokkal kidolgozottabbak lettek, azonban a textúrák még hagynak némi kívánnivalót maguk után, ugyanis a legtöbbjük (főleg a karakterek textúrái) közelről nézve igen mosottasnak és pixelesnek hatnak. Remélhetőleg ez már másképp lesz a teljes játékban.

A rendszerigénnyel nem volt gond, a bekezdés elején említett konfiguráció tökéletesen tette a dolgát 1280×1024-es felbontáson, maximális grafikai részletesség mellett, mindössze a bevezető videó során tapasztaltam némi akadozást, de utána minden tökéletesen futott.

Emlékezetes pillanatok és másegyéb
A demó talán legmegragadóbb része a bevezető vége, amikor is Shepard a Normandia fedélzetén menekül az ostromlott Földről, Clint Mansell szívszorítóan fájdalmas dallama kíséretében. Az zene és a képi elemek – a Normandia érkezése, Anderson hátramaradása, a pusztuló város, a civilekért érkező mentőhajók lelövése és a végén, amikor a Normandia a szövetségi flotta maradványain átcikázva elhagyja Földet, még nekem is könnyeket csaltak a szemembe. És ez a csak demó. Az ígéretek szerint a teljes játékban még több érzelmes jelentre számíthatunk, ezért nem árthat bekészíteni egy csomag zsebkendőt sem…


Pozitívumok:

+kék

+ szép zene

+ megható jelenetek

+ pörgős harc

+ több játékmód

Negatívumok:

– nincs mentési lehetőség

– elfelejti a beállításokat

– csak harc

– mosottas textúrák

– bizonyos klasszikus elemek hiánya

Végkövetkeztetés: a Mass Effect 3 demó abszolút méltó a kipróbálásra, mert néhány hiányossága ellenére is egy remekül sikerült darab. A hozzám hasonló elvetemült rajongók számára meg egy kis étvágycsökkentő március 9-ig.

Kommentálj
Similar articles
0 4936

0 1498

6 komment ide
  1. Nem játszottam a demóval, de nekem úgy tűnik, hogy ez ugyanaz a demó, amit tavaly bemutattak az E3-on. Vagyis itt csak lövöldözöl és bámulod a félkész grafikát.

    És még mindig ki kell bírni 22 napot. :/

  2. sajnos én sem,de már csak 22 nap ; ).Várom,engem igazából a vége érdekel hogy milyen lesz.

  3. Én végigtoltam és szerintem a grafika nem nevezhető már messze félkésznek. Viszont nem ártana majd némi control config opció xbox-ra, mert ha meg tudnám cserélni az LB és A gombok funkcióját, akkor lehetne rohangálás közben is rendesen nézelődni. Ami nekem nem tetszik az a fegyverkorlátozások feloldása, így nem látom értelmét a pisztoly ill. géppisztoly osztályoknak, hacsaknem leszünk brutálisan lőszerszűkében (jó az a hőelnyelő micsoda szűkében). És ha tényleg 20+ sec lesz a charge cd-je akkor a vanguard speckó powa, csak látványos befejezésre, valamint öngyilkosságra lesz használható :S

  4. Az a 20 sec a fegyverek miatt van, túl sokat kaptunk belőle, az általuk képviselt plusz súly befolyással van a képességek újratöltődésére.

    A nehézpisztolyok és a géppisztolyok lesznek talán a legkönnyebb fegyverek a játékban, így lehet, hogy továbbra is megéri használni őket!

  5. Jól vettem észre, hogy a paragon és a renegade bar most már egybe lesz? Remélem ez csak valami félkész dolog, mert ha paragon pont lefogja vonni a renegade pontokat, nem lehet lesz egy valamire való renegade Shepardet csinálni, csak aki mindig rosszul választ.