Home Kiemelt Híreink Új Gameplay videó: Csapattársak és képességek és harc

Már kevesebb mint egy hónap van hátra az Andromeda megjelenéséig ami már sok rajongót a naptár intenzív bámulására késztet, de addig is a fejlesztők szépen fokozatosan megismertetik velünk azokat az újdonságokat amik az új Mass Effect-ben lesznek. Az első videó a fegyverekkel és a harc rendszerrel foglalkozott, de foglalkozzunk ezzel is egy kicsit.

Az új harcrendszer első ránézésre a megszokott lehet, de sok újdonság miatt sokkal pörgősebb lett hála a Jet Packnek amivel könnyedén kitérhetünk a rohamok elől, vagy elfoglalhatunk olyan pozíciókat amik könnyebbé teszik az ellenfelek levadászását, és előlük való kitérést. A másik hatalmas újítás, hogy mostantól nem csak Thermal Clip alapú fegyvereink lesznek! Használhatjuk majd a Keth fegyvereket amik lézer nyaláb alapúak, és soha ki nem fogyó töltöttséggel bírnak, csak túlmelegszenek, illetve használhatjuk a más idegenek plazma alapú fegyvereit, amik célpontkövetőek és töltés után erősebbet lőnek, ezek ugyan csak lőszert igényelnek, de hogy milyen plazma alapú töltény típust használnak még nem ismert. A közelharci fegyverek is bővülésen estek át, ugyanis az Omni Blade után most már többféle, és fajta közelharci fegyverünk lesz (többek között a Krogan csatabárd) amiket külön felszerelés helyre állíthatunk be!

A fedezék rendszer is úgy látszik visszatér az alapokhoz. Mostantól lehetőségünk van bármit fedezéknek használni (kivéve egy krogant aki szerintünk kinyírna minket ha ezt tennénk). Ezt dinamikussá téve csak oda megyünk harc közben és már is oda lapul a falhoz, kerítéshez, de akár a saját Nomádunkat is használhatjuk fedezéknek! Arról nem tudni még, hogy ezt a funkciót ki lehet kapcsolni, de sokan szerintem inkább a megszokott gomb nyomásos rendszert fogják használni.

Képességek tekintetében nem lesz megkötésünk! Bármikor bármelyik képességet tudni fogjuk használni, az-az mostantól eltörlődnek a kaszt határok. Történt ugyanis, hogy a fejlesztők gondoltak egyet és  elérhetővé tették az összes különböző kaszt képességét, és elnevezték specializációnak. Ezzel is lehetővé téve a változatos előrehaladást és játékélményt. Ez hogyan néz ki? A fejlődésünk során lesznek elérhetőek a különböző specializációk, és a pontjainkat úgy oszthatjuk el ezek között ahogy mi szeretnénk, és mivel nincsen szintbéli megkötés akár az összes képességet kihúzhatjuk maximumra, viszont számolnunk kell azzal, hogy választanunk kell, mint a Mass Effect 3 Multiplayerében, hogy sebzést, vagy hatótávot növelünk. Illetve ahogy fejlesztünk egy adott specializációt úgy ad hozzá az összes többi képességünkhöz is bónuszokat. Például ha a Vanguard képességeket fejlesztjük akkor a többi biotikus képességünkhöz kapunk bónuszokat (több sebzés, Cooldown csökkentést stb).

De itt térjünk rá a második videóra ami a csapatról, és még további képesség

A Csapatunk hat főből fog állni, akiknek mind egyedi passzív képességei, és specializált képességei vannak (Biotikus, Harci, Tech) szóval ha egy küldetésre megyünk akkor az általunk kedvelt vagy túlfejlesztett képességekhez igazítsuk a csapatunk felállását. Miért fontos ez? A játék egy másik újdonsága a képesség kombók amikkel nagyobb sebzést tudunk véghezvinni egy vagy több célponton is, ahogy azt a videóban be is mutatják, de ez még semmi. Ugye említettük a specializációkat, már most az új videó egy kicsit kitért arra, hogyan is néz ki ezen specializációk használata, továbbá egy újabb rendszerre is. Már most ahogy fejlődünk egyre több Aktiválható képességünk lesz amikből csak hármat használhatunk egyszerre! Viszont ezeket vegyíthetjük a kaszt eltörlés véget az-az biotikus-harci-tech képességeket egymás mellé pakolhatunk viszont most mindenki azt mondogatja, hogy ez szemétség, de nem az mert itt jön a képbe a “favorits” az-az a kedvencek rész. A kedvencekben eltárolhatjuk azokat a képességeket amiket gyakran használunk, és harc közben egy tárcsa menüvel cserélgethetjük azokat. Négy darab kedvencet tudunk beállítani, úgy hogy a játék stílusunkhoz tudjuk azokat igazítani. Ezt a videóban is demonstrálják, hogyan működik.

Ezekből a videókból amiket manapság kapunk láthatjuk, hogy mennyit fejlődött a játék a trilógiához képest, és már csak a nagyérdeműnek kell eldöntenie, hogy előnyére vagy hátrányára vált az egésznek. Addig is ne felejtsétek előrendelni az Andomedát, mert Március 23-án fog hazánkban megjelenni PlayStation 4, Xbox One, PC platformokra.

Kommentálj